Specificaties van het Dizoss-platform

Hieronder vindt u alle specificaties van het Dizoss-platform. We hebben deze lijst zorgvuldig samengesteld; desondanks kunnen er geen rechten worden ontleend aan de volledigheid of juistheid van deze lijst.

Voor het laatst bijgewerkt op: 26 maart 2025

Gebruikers, tenants en rechten

Het platform is multi-tenant opgezet. Dit betekent dat het systeem ontworpen is om gelijktijdige toegang en gebruik te bieden aan meerdere afzonderlijke organisaties of gebruikers, die elk als aparte entiteiten worden behandeld. In een multi-tenant omgeving delen meerdere organisaties dezelfde infrastructuur, databases, applicaties en andere resources, maar ze blijven gescheiden en geïsoleerd van elkaar op het niveau van gegevens, configuratie en beveiliging.

Met het rollen- en rechten systeem kunnen gebruikers worden aangemaakt en beheerd. Gebruikers worden aangemaakt onder een tenant. Op elk niveau (tenant, organisatie, afdeling, team) zijn rollen geïmplementeerd met hun eigen rechten. Dit is zo opgezet dat er later meer rollen kunnen worden toegevoegd.

Beheer

Onder beheer verstaan we het bekijken, bewerken en aanmaken van de verschillende bronnen binnen het platform, waaronder;

  • Cases (teleconsulten, verwijzingen, etc..)

  • Tenants

  • Organisaties

  • Samenwerkingsverbanden (tussen organisaties)

  • Afdelingen

  • Teams

  • Zorgprofessionals

  • Diensten

  • Gebruikers

  • Producten

  • Vergoedingen

  • Declaraties

Imports

Met de importfunctie kunnen databronnen worden ingelezen in het systeem. Het inlezen kan vanaf een CSV of Excel bestand. De volgende bronnen kunnen worden ingelezen:

  • Cases

  • Declaratie retourbestanden in het HA305 formaat

Dashboard

Met het dashboard kunnen klanten realtime inzicht krijgen in de gegevens die binnen het account zijn verzameld. Er zijn statistieken met aantallen cases per team, afdeling, organisatie, zorgprofessional met een filter mogelijkheid voor periodes.

FHIR connector

De FHIR connector is een microservice die behoort tot het platform. Met de FHIR connector kunnen berichten in het FHIR formaat binnenkomen vanuit verschillende partijen.

Vergoedingen-module

Met de vergoedingen-module kunnen vergoedingenoverzichten in PDF gemaakt worden, met de staat van vergoeding voor specialisten voor de geselecteerde periode. Deze overzichten worden automatisch naar de specialisten verzonden via e-mail.

Er is ook een optie waarbij de vergoedingen automatisch naar een boekhoudsysteem worden gestuurd voor verdere boekhoudkundige afwikkeling.

Declaratiemodule

Met de declaratiemodule kunnen declaratiebestanden gegenereerd worden voor cases binnen een bepaalde periode. De declaratiemodule geeft een overzicht van welke cases succesvol gedeclareerd zijn of afgewezen zijn door de zorgverzekeraar.

COV-Check

De COV-check kan automatisch voor elk binnenkomende case een controle doen op de verzekering van de patiënt.

Notificaties nieuwe cases

Als er een nieuwe case binnenkomt, wordt er een notificatie-e-mail gestuurd naar de betreffende specialisten van het ontvangende team. 

Automatische herinneringen

Op het moment dat een case beantwoord moet worden, maar nog niet beantwoord is, wordt na het verstrijken van de beantwoordingstermijn een automatische herinneringsmail gestuurd naar de betreffende verantwoordelijke. Er is ook een mogelijkheid om een e-mail overzicht te ontvangen van alle openstaande cases.

Ook is er een overzichtspagina voor beheerders die alle cases toont die te laat zijn en onbeantwoord.

Exports

Met de exportfunctie kunnen CSV of Excel -bestanden gemaakt worden met een overzicht van de geselecteerde data. Er zijn exports beschikbaar voor cases aantallen, cases details en declaraties.