Specificaties van het Dizoss-platform
Hieronder vindt u alle specificaties van het Dizoss-platform. We hebben deze lijst zorgvuldig samengesteld; desondanks kunnen er geen rechten worden ontleend aan de volledigheid of juistheid van deze lijst.
Voor het laatst bijgewerkt op: 26 maart 2025
Gebruikers, tenants en rechten
Het platform is multi-tenant opgezet. Dit betekent dat het systeem ontworpen is om gelijktijdige toegang en gebruik te bieden aan meerdere afzonderlijke organisaties of gebruikers, die elk als aparte entiteiten worden behandeld. In een multi-tenant omgeving delen meerdere organisaties dezelfde infrastructuur, databases, applicaties en andere resources, maar ze blijven gescheiden en geïsoleerd van elkaar op het niveau van gegevens, configuratie en beveiliging.
Met het rollen- en rechten systeem kunnen gebruikers worden aangemaakt en beheerd. Gebruikers worden aangemaakt onder een tenant. Op elk niveau (tenant, organisatie, afdeling, team) zijn rollen geïmplementeerd met hun eigen rechten. Dit is zo opgezet dat er later meer rollen kunnen worden toegevoegd.
Beheer
Onder beheer verstaan we het bekijken, bewerken en aanmaken van de verschillende bronnen binnen het platform, waaronder;
Cases (teleconsulten, verwijzingen, etc..)
Tenants
Organisaties
Samenwerkingsverbanden (tussen organisaties)
Afdelingen
Teams
Zorgprofessionals
Diensten
Gebruikers
Producten
Vergoedingen
Declaraties
Imports
Met de importfunctie kunnen databronnen worden ingelezen in het systeem. Het inlezen kan vanaf een CSV of Excel bestand. De volgende bronnen kunnen worden ingelezen:
Cases
Declaratie retourbestanden in het HA305 formaat
Dashboard
Met het dashboard kunnen klanten realtime inzicht krijgen in de gegevens die binnen het account zijn verzameld. Er zijn statistieken met aantallen cases per team, afdeling, organisatie, zorgprofessional met een filter mogelijkheid voor periodes.
FHIR connector
De FHIR connector is een microservice die behoort tot het platform. Met de FHIR connector kunnen berichten in het FHIR formaat binnenkomen vanuit verschillende partijen.
Vergoedingen-module
Met de vergoedingen-module kunnen vergoedingenoverzichten in PDF gemaakt worden, met de staat van vergoeding voor specialisten voor de geselecteerde periode. Deze overzichten worden automatisch naar de specialisten verzonden via e-mail.
Er is ook een optie waarbij de vergoedingen automatisch naar een boekhoudsysteem worden gestuurd voor verdere boekhoudkundige afwikkeling.
Declaratiemodule
Met de declaratiemodule kunnen declaratiebestanden gegenereerd worden voor cases binnen een bepaalde periode. De declaratiemodule geeft een overzicht van welke cases succesvol gedeclareerd zijn of afgewezen zijn door de zorgverzekeraar.
COV-Check
De COV-check kan automatisch voor elk binnenkomende case een controle doen op de verzekering van de patiënt.
Notificaties nieuwe cases
Als er een nieuwe case binnenkomt, wordt er een notificatie-e-mail gestuurd naar de betreffende specialisten van het ontvangende team.
Automatische herinneringen
Op het moment dat een case beantwoord moet worden, maar nog niet beantwoord is, wordt na het verstrijken van de beantwoordingstermijn een automatische herinneringsmail gestuurd naar de betreffende verantwoordelijke. Er is ook een mogelijkheid om een e-mail overzicht te ontvangen van alle openstaande cases.
Ook is er een overzichtspagina voor beheerders die alle cases toont die te laat zijn en onbeantwoord.
Exports
Met de exportfunctie kunnen CSV of Excel -bestanden gemaakt worden met een overzicht van de geselecteerde data. Er zijn exports beschikbaar voor cases aantallen, cases details en declaraties.